Компанија „РЖД Интернешнл“ радиће пројекат реконструкције железничке пруге од Ваљева до границе са Црном Гором

21.09.2020.

Компанија „РЖД Интернешнл“ радиће пројекат реконструкције железничке пруге од Ваљева до границе са Црном Гором

Данас су РЖД „Интернешнл“ д.о.о. и „Инфраструктура железнице Србије“  а.д. потписали Анекс Уговора, закљученог у јануару 2019. године, према којем ће руска страна у року од две године израдити пројекат „Реконструкције и модернизације железничке пруге Ваљево – Врбница – Државна граница са Црном Гором“ дужине 210 км.

Документ је потписан у Београду у присуству потпредседнице Владе Србије и министарке грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зоране Михајловић, Изванредног и Опуномоћеног Амбасадора Руске Федерације у Републици Србији Александра Боцан-Харченко, као и првог заменика генералног директора „Руских железница“ Сергеја Павлова.

Реализација овог пројекта омогућиће да се створи пуноправни саобраћајни коридор са излазима на луке Јадранског мора, што ће допринети социјално-економском развоју Србије, не само на плану интензивирања превоза робе, већ и повећању саобраћајне доступности за становништво. 

Сергеј Стољаров, в.д. генералног директора „РЖД Интернешнл“ д.о.о.: „Знамо колико Србија чека на реконструкцију ове пруге. За путнике је то прилика да брзо, сигурно и удобно путују у своја омиљена приморска одмаралишта“.

Током свечаности српска страна изразила је заинтересованост да „РЖД Интернешнл“ д.о.о. не реализује само пројектовање, већ и реконструкцију деонице Ваљево – Врбница – Државна граница са Црном Гором. 

Информативно:

„РЖД Интернешнл“ врши модернизацију и изградњу српске железнице од 2014. године. Већ је завршена реконструкција пруга Београд – Панчево, Ресник – Ваљево, инфраструктурних објеката у оквиру развоја Паневропског саобраћајног коридора Х, а организовано је и постављање колосека на Жежељевом мосту. Србији је такође испоручено 27 дизел-моторних возова руске производње.

 Тренутно „РЖД Интернешнл“ гради јединствене објекте у земљи – вијадукт у плавном делу Дунава и тунел Чортановци, а такође изводи реконструкцију железничке пруге Стара Пазова – Нови Сад за брзине саобраћаја возова до 200 км/ч.

Поред тога, у јануару 2019. године потписан је уговор између „РЖД Интернешнл“ д.о.о. и „Инфраструктуре  железнице Србије“ а.д. који укључује пројектовање и изградњу Јединственог диспечерског центра за управљање саобраћајем возова у Републици Србији. Овај документ такође предвиђа извођење радова и испоруку материјала у оквиру друге фазе реконструкције, модернизације и изградње двоколосечне пруге за брзине до 200 километара на сат на деоници Стара Пазова – Нови Сад дужине 40,44 км, на прузи Београд – Будимпешта.

You might be interested in