Чуваркућа: За више домаћих производа на домаћем тржишту

 
Више од 450 производа за непуна четири месеца стекло је право на жиг „Чуваркућа“ у оквиру пројекта Привредне коморе Србије „Стварано у Србији“. Иако предњачи прехрамбени сектор, међу носиоцима жига који потврђује висок квалитет и домаће порекло, све је више производа металске и машинске, грађевинске, хемијске, текстилне и фармацеутске индустрије.   
Савет за доделу жига одобрио је, на последњој овогодишњој седници, право на „Чуваркућу“ за још 28 производа међу којима је и шест производа металске индустрије – компанијe METALFER STEEL MILL, Сремска Митровица и фирме РЕСОР, Гаџин Хан.   
Металска и електро индустрија налазе се у центру производне мреже једне земље и повезане су, ресурсно и технолошки, са осталим секторима привреде. Финални производи примену налазе у различитим сегментима привреде, као и у домаћинствима, истакла је Ана Раичевић, секретар Удружења за металску и електроиндустрију ПKС. „У оштрој тржишној утакмици, домаћим произвођачима је веома важно да њихови производи понесу жиг „Чуваркућа“, како би својим купцима и крајњим потрошачима и на тај начин скренули пажњу да су у питању производи потврђеног квалитета, настали од сировина првенствено домаћег порекла и знања наших стручњака“, оценила је Раичевић. „Metalfer Steel Mill ове године завршио је инвестицију којом је као једини произвођач бетонског челика повећао производни капацитет са 150.000 на 500.000 тона готовог производа. Жиг ,,Чуваркућа“ помоћи ће нам да потребе домаћег тржишта задовољимо у већој мери. До 2020. године наш пласман био је 60 одсто потреба тржишта док је остатак покриван из увоза. Верујемо да ће жиг обезбедити повољније тржишне услове што ће допринети исплативости наше инвестиције, али и знатно већим доприносима за државу које ће остварити од пореза“, рекао је Зоран Лојовић, директор Metalfer Steel Mill, Сремска Митровица. Право на жиг „Чуваркућа“ стекли су топло ваљани ребрасти бетонски челик у шипци , топло ваљани ребрасти бетонски челик у котуру и топло ваљана глатка жица, а сваки од ових производа израђује се у више различитих димензија у складу са потребама грађевинске индустрије. Лојовић истиче да су производи ове компаније врхунског квалитета,  израђени по ИСО стандардима, сваки има сертификат о квалитету издат од стране акредитоване лабораторије, обележени су гравуром 963 МСМ, а карактерише их добра заваривост, затезна чврстоћа и истезање, као и низак ниво корозије. Међу новим „Чуваркућама“ је и 12 производа компаније Меркатор С, четири ADS-INTERKOMERC, Нови Сад и шест пожаревачке фирме „Милами“ која производи дечје патофне. Порекло производа, квалитет, маркетинг  и стандарди са еколошким параметрима, представљају четири основна критеријума која производ квалификују за добијање жига. „Чуваркућа“ се додељује на три године производима који у саставу имају 80 одсто домаћих ресурса, са могућношћу ресертификације. Одлуку о додели права на жиг доноси Савет за одлучивање о праву коришћења колективног жига у коме су стручњаци из области технологије, маркетинга, креативне индустрије, заштите потрошача и заштите животне средине.  
(Visited 3 times, 1 visits today)

You might be interested in