ПКС-Раст е-трговине и након кризе

 
Електронска трговина у Србији, према истраживању Привредне коморе Србије, удвостручена је током ванредног стања, у односу на време пре пандемије Ковид 19, а раст куповине и продаје преко интернета очекује се и у наредном периоду. То потврђују и истраживања иностраних експерата по којима би е-трговина у Србији до краја године требало да има 3,3 милиона корисника и генерише приход од око 370 милиона евра. У марту и априлу, осим намирница, највише су се онлајн куповали рачунари и рачунарска опрема, мали кућни апарати, одећа, обућа. 
Анализа ПКС указује да је продаја  намирница у том периоду повећана десет пута у односу на просечни месечни промет пре пандемије. Велики трговински ланци  су активирали и ојачали своје онлајн продавнице и сопствене доставне службе због захтеваних високих стандарда за транспорт прехрамбених производа, рекао је Марко Чадеж, председник Привредне коморе Србије.  
Анализа ПКС указује да је продаја  намирница у том периоду повећана десет пута у односу на просечни месечни промет пре пандемије. Велики трговински ланци  су активирали и ојачали своје онлајн продавнице и сопствене доставне службе због захтеваних високих стандарда за транспорт прехрамбених производа, рекао је Марко Чадеж, председник Привредне коморе Србије.Тако је, на пример, у Меркатору С, осим значајног раста онлајн продаје намирница, промењена и старосна структура купаца па су скоро све генерације куповале преко интернета. Овај трговински ланац проширио је услугу Click and Collect у 17 градова и на 24 локације и користио специјализована возила за превоз робе.Компанија Doncafe (Strauss Adriatic) формирала је онлајн платформу „Кафа код куће“, просечан дневни број поруџбина био је између  80 и 100, док се пазарио најмање по килограм кафе. Компанија је ангажовала на пословима доставе раднике који, због ванредног стања, нису могли да редовно обављају свој посао и тиме задржала запослене.Трговци  техничком робом, по речима Чадежа, значајно су надоместили пад класичне продаје  и губитак због затворених радњи и тржних центара највише захваљујући великим набавкама рачунара које су компаније куповале како би запослене опремиле за рад од куће.Тако је у Техноманији на онлајн платформи у марту 2020. године регистровано око 100.000 нових корисника, док је продаја повећана за 50 процената. Највише су се куповали лаптопови, веб камере, монитори, штампачи, скенери, кухињски уређаји, посебно пекачи за хлеб, машинице за шишање, депилатори, фенови, конзоле и видео игре, пречишћивачи ваздуха, фрижидери и замрзивачи.И трговац спортском опремом Sportvision, током кризе, преко интернета продао је робу вредну више од  40 милиона евра у девет земља у којима послује – Србији, Босни и Херцеговини, Црној Гори, Македонији, Хрватској, Словенији, Албанији, Бугарској и Румунији, а онлајн продаја се повећала чак за 200 одсто.Мали трговци и произвођачи брзо су реаговали и искористили могућност да бесплатно или уз минималну накнаду изађу на платформе које су ИТ компаније специјализоване за е -трговину, за њих посебно креирале, истакао је Чадеж.Компаније Wireless Media i Shopen развиле онлајн платформе за трансформацију предузећа са традиционалних канала продаје ка онлајн трговини. Обе платформе су забележиле троцифрени раст корисника, а платформа Shopen нуди бесплатну регистрацију и пријаву е – продавнице.Дијаспора шоп је забележио раст продаје око 100 одсто у поређењу са месецима пре пандемије Ковид 19, а поједини дани бележе повећање и за 300 процената. Највише су се тражили прехрамбени производи, а просечна потрошачка корпа у онлајн продаји чинила је 56 артикала.И угоститељски објекти, по речима председника ПКС, прилагодили су се кризи уводећи доставу хране како би задржали раднике и омогућили клијентима неометано коришћење њихових услуга. Према подацима ПКС прикупљеним од достављача хране, ове компаније имале су велики раст броја поруџбина, у априлу чак 109 одсто више него у марту.
(Visited 25 times, 1 visits today)

You might be interested in