Stranci obožavaju srpsku hranu, iskoristite je za privlačenje turista

SlikaVest,Beograd,16.0ktobar-Stranci obožavaju srpsku hranu, što Srbija mora da iskoristi za privlačenje turista i razvoj svoje privrede, zaključak je današnjeg panela „Riznica ukusa Vojvodine“, na kojem je predstavljena istoimena publikacija.

Publikacija, koju su kreirali Udruženje konviviuma „Slow Food“ i Naučni institut za prehrambene tehnologije u Novom Sadu, je vodič poljoprivredno-prehrambenog potencijala Vojvodine koji sadrži poput karakterističnih biljaka i životinja, testenina i pekarskih proizvoda, ali i tradicionalnih jela i poslastica.

Riznica ukusa Vojvodine

Na značaj publikacije „Riznica ukusa Vojvodine“ ukazao je predsednik IO DDOR osiguranja Đorđo Markeđani, anegdotom iz detinjstva, kada mu je majka spremala čuvenu poslasticu kitnikes.

„Kitnikes je danas skup i ne može se lako naći u Italiji. A znate gde sam ga ja našao u prodaji? U jednom selu u Vojvodini. Zato je i nastala Riznica, jer se ljudi u regionu žale na nedostatak ekonomskih mogućnosti, a ne vide dragoceno nasleđe koje imaju kod kuće“, objasnio je Markeđani.

On je dodao da je DDOR, kao osiguravajuća kompanija, veoma zainteresovana za napredak ekonomije i da održivi turizam i razvoj kulturnog nasleđa imaju veliki uticaj.

Riznica ukusa Vojvodine - torta

“Time stvarate radna mesta i vrednost iz lokalnih resursa za lokalno stanovništvo, bez potrebe za stranim investicijama, imate konkurentsku prednost jer ste originalni, omogućavate razvoj sela i pružate mogućnosti da se angažuje više generacija“, smatra Markeđani.

Bijađo Karano iz „Slow food“ Srbija dodao je da je Srbija veoma bogata kada je reč o lokalnim proizvodima i da su ukusi veoma neistraženi.

„Svi stranci kada dođu u Srbiju posle dva-tri meseca budu veoma zadovoljni kako se ovde jede. To je veoma važno, jer tako misle i turisti kao i oni koji moraju da odluče gde će da se presele i investiraju“, naglasio je Karano.

Prema njegovim rečima već sada postoji rizik da pojedini srpski specijaliteti nestanu u narednih desetak godina, navodeći kao primer mokrinski sir, kojeg proizvode svega tri proizvođača.

„To je važno za kulturni identitet. Srbija ne treba da bude samo zemlja sportista, već i zemlja u kojoj ljudi mogu da probaju nešto što ne postoji nigde izvan Srbije. Treba da budete zvezde kao mi Italijani“, podvukao je Karano.

Riznica ukusa Vojvodine - Sremska šunka

Dodavanje vrednosti poljoprivredno-prehrambenim proizvodima kroz njihovo brendiranje je veoma važno, jer tradicionalni proizvodi imaju veću vrednost od moderne prehrambene industrije, ukazuje Predrag Ikonić iz Naučnog instituta za prehrambene tehnologije u Novom Sadu.

On je dodao da je u Evropskoj uniji oko 40 odsto potrošača spremno da plati veću cenu za kvalitetniji proizvod, dok je u Italiji taj broj oko 70 odsto.

Direktorka Turističke organizacije Vojvodine Nataša Pavlović istakla je veliki značaj publikacije i naglasila da je ona jedan od generatora razvoja gastronomske ponude Vojvodine.

„Moramo da koristimo ovu publikaciju kako bismo ispromovisali naše lokalne proizvođače i njihove proizvode“, rekla je Pavlović.

Ona je dodala da se turizam više ne bazira samo na potencijalima i da Riznica ukusa Vojvodine to i pokazuje.

You might be interested in