Шумадија нова дестинација за дигиталне номаде

Шумадија је препозната као нова дестинација за дигиталне номаде и регион који има богату туристичку понуду, што потврђује и све више „светских путника“, заинтересованих да се упознају са овом дестинацијом која нуди одличне услове за рад и одмор. Овај регион представили су, на Светској изложби Експо 2020 Дубаи на Павиљону Србије,  студенти Факултета организационаих наука (ФОН) из Београда кроз пројекат Топола “Work from Home” Hub, а промоција је привукла велики број туристичких посленика из различитих држава, као и представника ИТ света.   
”Желели смо да представимо Шумадију и Тополу као места богате историје и културе људима који у новим околностима, због пандемије, доста раде од куће или воле да проводе време у природи и искусе нешто ново. Промовисали смо модерне хабове и просторе за рад, али и нова искуства која туристички потенцијал овог региона нуди”, каже Никола Буњевић, потпредседник за екстерне односе, Case Study клуба на ФОН-у.   
Тијана Маљковић, секретар Удружења за туризам Привредне коморе Србије (ПКС) оцењује да је Светска изложба била прилика да туристичка индустрија, која не спада у основне животне трошкове и потребе, већ се на неки начин сматра луксузом, објасни кроз многе пројекције, на разним језицима, потребу човека за сарадњом, повезивањем и откривањем нових занимљивости и авантура.Подсећа да су на Павиљону Србије и Пословном хабу, у организацији ПКС, представници наше туристичке привреде имали успешне пословне разговоре са компанијама из више од 20 земаља са пет континената, међу којима су Малезија, Оман, Мађарска, Зимбабве, Иран, УАЕ, Аргентина и друге, да су српским привредницима представљене туристичке понуде егзотичних земаља, као и да је потписан Протокол о сарадњи хотелских асоцијација Балкана.Такође, разговарало се о могућој сарадњи и заједничким пројектима у промоцији и организацији сајамских манифестација, зимског и летњег туризма, али и о коришћењу софтвера и других паметних решења која могу имати примену у сектору туризма и мобилности.„Заједно са колегама из Конгресног бироа Србије и Центра Сава имали смо састанак са представницима Светског трговинског центра и Конгресног бироа Дубаија о промоцији сајамских манифестација, трансферу знања, као и о заједничким иницијативама у међународним асоцијацијама из конгресног бизниса”, каже Андреа Кнези,  извршни директор за конгресне активности Новосадског сајма. Истиче да је фокус био и на успостављању сарадње Сајма пољопривреде у Новом Саду и Галфуд сајма у Дубаију, а очекује се и потписивање протокола ове две организације.Наступ српске привреде на Светској изложби за представнике наших хотела била је могућност да истраже тржиште и повежу се са партнерима из УАЕ и других земаља.“Туристе из Емирата све више интересује Београд као дестинација. Туроператори са којима смо разговарали о сарадњи веома су заинтересовани за довођење гостију, а посебно за организације тура које би укључиле више градова попут Београда, Новог Сада, али и обилазак природних лепота Србије”, каже Роберто Стојко, генерални директор хотела Радиссон. Мина Срећковић, менаџер за организацију догађаја београдског Кристал Хотела истиче да су билатерални сусрети били успешни, као и да су договорили сарадњу са туристичким организацијама из УАЕ, Русије али и региона како би унапредили своју туристичку понуду.Током билатералних сусрета на Павиљону Србије представиле су се и компаније ИТ индустрије са иновативним апликацијама које имају примену у хотелској и туристичкој индустрији. Српски стартуп Wmenu представио је безконтактну еколошку платформу за хотеле, која гостима омогућава да  путем мобилних телефона имају све потребне информације приказане у сликама што чини комуникацију ефикаснијом и једноставнијом.“Са партнерима из Емирата очекујемо сарадњу како бисмо пласирали нашу апликацију на ово тржиште”, рекла је Марина Јанковић, директор компаније.“Дигитализација путовања и корпоративни туризам су наш приоритет. На Експо-у је наш циљ био да остваримо контакт са целим светом. Посебно смо задовољни разговорима са партнерима из Саудијске Арабије који су заинтересовани за сарадњу са нашом компанијом”, каже Марко Љупковић из компаније Deep Travel која се бави израдом ИТ решења за резервацију карата.
(Visited 25 times, 1 visits today)

You might be interested in