Predstavljen zajednički turistički proizvod Srbije i Makedonije

SlikaVest, Beograd, 23. februara – Privredna komora Srbije (PKS), u saradnji sa Stopanskom komorom Makedonije, pripremila je zajednički turistički proizvod “Od Dunava do Ohrida” koji obuhvata tri oblasti – vino i gastronomiju, religiju i prirodne lepote Srbije i Makedonije. Proizvod, koji je predstavljen na Sajmu turizma, namenjen je Evropi i dalekim tržištima, kao što su Emirati, Kina, Japan, Indija, Iran, Sjedinjene Američke Države i druga prekookeanska tržišta.

Sekretar Udruženja za turizam PKS Tijana Maljković istakla je da je nacionalna asocijacija privrednika, kao produžena ruka privrede, okupila sve – od malih proizvođača hrane do velikih hotelskih lanaca i turističkih agencija koje će direktno učestvovati u prodaji proizvoda.

“Povezali smo sve ključne institucije, od ministarstava obe države, do turističkih agencija, lokalnih samouprava, nacionalne turističke organizacije i avioprevoznika, koji će biti glavni promoteri proizvoda“,
ukazala je Tijana Maljković.

Ona je najavila da će u aprilu biti objavljena sredstva Komorskog investicionog foruma, koje će koristiti Srbija, zajedno sa ostalim članicama KIF-a.

„Tim sredstvima, PKS, sa ostalim komorama regiona napraviće sajt, radi promocije svih zajedničkih proizvoda i  povezivanja svih subjekata koji učestvuju u zajedničkoj ponudi. Na ovaj način, biće direktno promovisana mala, srednja i velika privreda na velikim tržištima”, istakla je Tijana Maljković.

Renata Pindžo, pomoćnik ministra trgovine, turizma i telekomunikacija ukazala je da naredni korak predstavlja dodatno ukrupnjavanje turističke ponude, odnosno, ne samo formiranje zajedničkih proizvoda Srbije i Crna Gora, Srbije i Makedonije, nego objedinjavanje ponude i predstavljanje
zajedničkog proizvoda za najudaljenija tržišta.

“Smatram da je ovo veliki doprinos i jedne i druge porivredne komore. Stalo nam je da se sve u praksi realizuje i da naredne godine govorimo koliko je turista videlo ovu bogatu ponudu kulture i bogatstva Srbije i Makedonije”, poručila je Renata Pindžo.

Ljupčo Janevski, direktor Agencije za promociju i podršku turizma Republike Makedonije istakao je da je ta zemlja ugostila milion turista i da je ostvareno oko 2,8 miliona noćenja – što predstavlja rast od 20 procenata, ili tri puta više od predviđanja Svetske turističke organizacije za Balkan.

„To je uspela Makedonija, i Srbija i svi zajedno, i u tome je glavna snaga turizma –  da izgrađuje mostove, povezuje ljude i destinacije“, naglasio je Janevski.

(Visited 111 times, 1 visits today)

You might be interested in